Tocht naar de Mae Sa Valley

30 juli 2013 - Chiang Mai, Thailand

Gelukkig het is droog!We kunnen een scooter gaan huren,want met heftig regen rijden is niet prettig en ook gevaarlijk.We hebben er alle drie zin in !
Van Evelien hebben we s'ochtends een kaart gekregen,het is een hele lange tocht ongeveer 100 km.Ik vind het best even spannend, vooral om de stad uit te komen.Gelukkig verloopt dat eigenlijk prima, voor we echt de natuur inrijden zijn we al een kilometer of 30 verder en hebben we vooral drukke wegen achter de rug.We gaan richting Samoeng, dat is klein plaatsje in de bergen, is beroemd om zijn aardbeien.De eerste spetters gaan vallen.Ik merk dat ik het niet zo erg vind,het is niet koud en het is geen stortbui.En het is ook tussendoor droog.Het is een prachtige route,regelmatig staan we even stil, of slaan we even  af.Ook komen we weer rijstvelden tegen,doet ons goed (herinneringen aan Bali).
Op een gegeven moment slaan we een weggetje in en dan zitten we echt midden in de natuur.Het is zo mooi!
We komen een wielrenner tegen een Engelsman, hij vertelt als we de weg volgen we uiteindelijk gewoon weer op de hoofdweg  terug komen.Dat is prettig om te weten anders waren we gewoon weer terug gereden.
We zien van alles, alles is ontzettend groen, we rijden af en toe in een soort  mist, we komen langs rozen kwekerijen etc etc etc.
Ondanks dat de regen doorgaat genieten we enorm!Na een flink eind rijden komen we inderdaad weer op de hoofdweg en komen we aan in het dorpje.We hebben inmiddels flinke honger gekregen en gaan wat eten.Ook komen we mooie regenjassen, een roze,groen en orange.Ze plakken lekker aan aan onze blote armen en benen vast maar het is toch iets warmer.
We hebben onze tijd best nodig om op tijd voor het donker weer in Chiang Mai terug te zijn anders waren waren we nog een orchideeën kwekerij gaan bezoeken en naar een botanische tuin gegaan.
Maar zo was het ook goed.
We zijn s'avonds lekker pizza gaan eten.