Ons olifanten avontuur

31 juli 2013 - Chiang Mai, Thailand

Haaloo mensen gisteren zijn we naar een olifanten park geweest, ik weet de naam niet meer maar ze zijn daar heel erg tegen kunstjes, zoals zitten en schilderen enzo, de enige kunstjes waren: nauley dat was liggen om op te stappen, hau stoppen, kauw was draaien naar links of rechts en pou was gaan of doorlopen. Dus wij om half 7 opstaan en om 7 uur werden we opgehaald samen met andere mensen van ons resort, ook Nederlands, het was 1 uur rijden en toen we er waren zagen we al dat dit niet z'n circus was want er stond bijv geen hek of muur maar de olifanten stonden wel vast aan een ketting, eerst moesten we ons gaan omkleden en toen we dat hadden gedaan vertelde onze gids nog wat en toen liepen we naar de olifanten toen we daar stonden vertelde de gids nog een kwartier over de olifanten hier en in de wereld, en ik wist heel erg veel dus dat was al heel erg leuk toen we klaar waren met luisteren gingen we de olifanten voeren want olifanten slapen maar 4 uur per dag dus ze zijn 20 uur wakker en de meeste tijd eten ze dan, eerst mochten we ff voelen en het voelde als rubber met haar egt gg( geniaal) en toen mochten we gaan voeren en wist je dat een olifant wel 300 kilo per dag eet? Je moest ze suikerriet en bananen geven, er waren ook een aantal baby olifantjes en als je bij 1 ging staan dichtbij dan ging hij met zijn slurf om je nek en in je nek klamde hij zich vast en dan blies hij door zijn slurf, hij gaf je een kus dus egt een supa dupa cutie. Toen we klaar waren met voeren moesten we naar een soort grote bak waar je de commando's moest leren, dat waren de commando's die bovenaan staan, toen we klaar waren met het zeggen van de commando's kwamen er 2 olifanten aan en moest je eerst een tijdje zitten en voelen en toen moest je den stukje gaan lopen, kaar eerst zagen we een verzorger die gwn op de slurf zat en er dan zo op ging en dan heb je wel een band met je dier, daarna hadden we een kwartier om ons voor te bereiden voor een uur op een olifant was erg gaaf, maar die van mij bleef maar eten, Petra ging niet mee durfde niet, daarna gingen we de olifanten wassen en dat was ook erg leuk. Die avond zijn we night market gegaan dat was ook erg leuk ik heb veel dingen gekocht maar dusse doei xxx daar

1. Toos:
    3 augustus 2013
    TOPverhaal Saar, ik ben stinkend jaloers..wat gaaf!
  2. Marian:
    3 augustus 2013
    Wat een avontuur!

En deze website is erg mooi en goed toegankelijk trouwens (;)