Jungle tocht

8 augustus 2013 - Ko Chang, Thailand

Vandaag heb ik samen met Saar (en de gids Tan en nog 5 andere toeristen) een wandeling door de jungle gemaakt.Petra  gaat lekker aan het zwembad liggen .Ze vind zo'n tocht niet leuk en heeft nog heel veel pijn aan haar arm, leeft op pijnstillers,echt vervelend.

Ik vond het erg mooi, al het groen,super!
We zijn een uur of 4 onder weg geweest.,meerdere keren een riviertje overgestoken, gezwommen in een klein meertje van een waterval.
Het is wel erg vermoeiend, de hoge luchtvochtigheid , continue opletten waar je loop  ivm uitglijden, boomstammen, insecten,takken.
Saar vond het pittig vooral omdat we toch 2 keer een giga spin tegenkwamen terwijl zij niet echt dol is op spinnen.
Ik was erg blij dat we mijn favorieten dieren niet tegen kwamen, de slangen!
Toen ik in dat meertje op mijn rug lag te drijven en naar boven keek naar de bomen en ik de achtergrond geluiden hoorde voelde ik me erg rijk en intens gelukkig om dit mee te mogen maken.Ook verdrietig omdat ik vandaag veel aan Wim moest denken,morgen is het 10 jaar geleden dat hij gestorven is en dan denk je veel na over zijn hele ziek zijn en dat hij zoveel mooie dingen niet meer heeft mogen meemaken,bijvb. het opgroeien van zijn kinderen, wat zou hij trots geweest zijn dat Gabie en Esmee geslaagd zijn dit jaar en Renske al naar de middelbare school gaat.

Toen we terug waren bij Petra, lekker daar gegeten.Saar is terug  gegaan naar ons huisje,want ze wilde met haar iPod spelen .
Later met de scooter wat rondgereden en wat gewinkeld.
Gegeten bij een simpel maar heerlijk restaurant, met verse vis die je zelf kon uitzoeken.
Petra heeft een gegrilde red snapper op,ik garnalen in de knoflook .En Saar kipnuggets en
......,..weet ik niet meer.