Drijvende markt .........!

23 juli 2013 - Bangkok, Thailand

Lieve allemaal,
Vanochtend weer vroeg uit de veren,voor een uitstapje naar de  drijvende markt, Damnoen Saduak. Mijn verwachtingen waren groot, ik had er al zoveel mooie kleurrijke foto's van gezien.
Na een uurtje in een minibusje samen met wat Franse mensen,Argentijnen , en wat Chinese/Japanse/Vietnamese mensen kwamen we aan.Het voelde niet goed, we moesten  snel de bus uit samen met nog veel meer anderen en ons verzamelen,daar hoorde we dat we voor eenmeerprijs nog naar een slangen show konden, of krokodillen  wilde zien etc. Zo enorm toeristisch ! Er lagen longtailboten klaar en daarin werden we naar de drijvende markt gebracht.
Het was een en al winkels met souvenirs en kleding.We werden bij elkaar gedreven en moesten op een trapje plaatsnemen.Daar werden we opnieuw ingedeeld in smallere boten met iemand met een peddel.
Het was enorm druk, tussen de boten met peddels ook  de grotere boten met motoren.Dat ruikt niet fris.Langs het water waren het alleen maar winkels, we zijn niet ver gekomen, want al snel was het zo druk dat we niet voor of achter uit konden.we hebben veel boten gezien,niet met kokende dames maar met verhitte  toeristen.Mijn stemming was enorm gedaald, de tijd ging voorbij en we lagen stil tussen stinkende boten,niks geen mooie plaatjes!
Terug gekomen flink geklaagd maar dat had weinig zin.We hadden nog even tijd om rond te lopen en gelukkig zag ik nog een stuk of 7 boten waar wel op gekookt werd etc.Dat maakte voor mij veel goed.
We zagen ook diverse mannen met slangen en voor geld werd hij om je schouders gelegd, dat leek Saar wel wat.Op de foto's kun je zien hoe ze er van geniet.Het was al weer tijd om terug te gaan.
In Bangkok zijn weer lekker wezen lunchen dichtbij ons hotel, een super eenvoudig eettentje gemaakt van golfplaten en houten planken langs het kanaal.Het eten was er heerlijk!Ik heb ook een citroen /munt shake op mmmmmmm!
Met Saar wat gekke foto's zitten maken !
Daarna op zoek naar de What Ti, een grote staande Boeddha .Het is vandaag ook nog feest ivm de Boeddha , dus ook daar zagen we veel mensen die hun ritueel kwamen doen met wierook,Lotus bloemen,bladgoud etc.Blijf mooi om te zien.
De middag afgesloten met een heerlijke cappuccino en terug naar het Hotel, even afkoelen, uitrusten, lezen etc.Vanavond gaan we weer eten bij het tentje van vanmiddag, en daar kan ik me nu al op verheugen.
Morgen vertrekken we naar kanchanaburi , pas om 10 uur en dat is erg prettig na 3 keer vroeg opstaan.

Groetjes Yd

1. Ageeth:
    23 juli 2013
    Ach ja dat is dan een tegenvaller die massa toerisme te water. Bah!
    Maar toch nog wat goed kunnen maken door een slang om je nek te hangen.........?!! Moet niet gekker worden.
    Groetjes Aggie
  2. Lidy:
    23 juli 2013
    Jullie hebben al heel wat gezien en beleefd in die paar dagen. Leuk hoor!is dus weer echt genieten!!!!!Liefs