Als een echte Hollander op de fiets!

22 juli 2013 - Bangkok, Thailand

Eindelijk was het dan zover. Op pad met Co van Kessel Bangkok tours . Om 07.00 uur (!!!) moesten we ons melden bij de touroperator. Met een groep van 10 personen met de fiets op pad met Jack en Emi. Twee enthousiaste jonge gidsen die naast Engels ook een paar woorden Nederlands konden en daar waren ze zo trots op. Gestart in chinatown ,sluip door kruip door steegjes en wat is dat leuk!! Je komt op plekken waar je anders nooit zou komen. Daarna met de longtailboot varen door het "Venetië van het oosten".  Dan pas zie je hoe heel veel (arme) Thaise mensen wonen langs het water ,in huizen op palen waarbij je niet hoopt dat een beetje straffe wind dusdanig schade kan aanrichten met alle gevolgen van dien.
Na de boottrip verder per fiets ,door een bosrijk gebied,met veel bananenbomen en citroengras. Daarna naar een markt waar we ons tegoed hebben gedaan aan gebakken banaan en rijstkoekjes dus de gefrituurde sprinkhanen en schorpioenen maar afgeslagen,want de gebakken bananen vulde enorm.
Na de lunch onze weg per fiets vervolgd  door een moslimwijk, waar de mensen over het algemeen het iets beter leken te hebben.
Met de boot over het kanaal weer terug naar het startpunt waar we om 13.00 uur moe maar zeer voldaan arriveerde.
Daarna te voet verder door chinatown, maar vermoeidheid en de warmte werden ons teveel. Vinger in de lucht voor een tuktuk en op naar Starbucks.
 Voor 40 Bath  = €1,- een taxi met z'n drieën ! In welke land vind je dat nog ?

Starbucks staat niet alleen bekend om de heerlijke koffie maar ook om de airco  in hun shop. Een zeer aangename bijkomstigheid na deze ochtend.
Ik kan me geen vakantie herinneren waarbij ik het zo vaak en zo enorm warm heb gehad. Je drinkt hier bizar veel water,maar je transpireert door het klimaat zo enorm dat ik nog weinig wc's van binnen heb gezien.

Opnieuw met de tuktuk op pad. Op naar de liggende Boeddha What Po. Wat een immens grote Boeddha kijkt je al liggend aan. Of hij helemaal van goud is betwijfel ik maar het was wel indrukwekkend.

Gisteren en vandaag waren ceremonie dagen ter ere van Boedha. De monniken lopen over straat en worden overladen met eten,geld en kleine cadeautjes die je bij de tempel geheel en al verpakt in feestverpakking kunt kopen. Het lijkt een soort overlevingspakket waar o.a koekjes,wierook maar ook een tube tandpasta in verstopt zit, je zal er maar verlegen om zitten.
Een ieder die wat geeft gaat met de monnik in gebed .Vanaf  morgen gaan de monniken weer stevig in gebed,en trekken zich terug in de tempel. Iedere jongen vanaf 12 jaar kan in Thailand monnik worden,maar men kan er  ten alle tijden ook weer uit stappen ( prettig gedachte)
Bovendien moet iedere man die gaat trouwen 7 dagen vooraf de tempel in . Ook  vandaag weer een hoop gehoord over het boeddhisme wat toch een geloofsovertuiging is die bol staat van de rituelen , en dat spreekt mij alleen al zo enorm aan.

Kortom... Een geweldig leuke dag die ik me nog lang zal herinneren

Groet Petra

1. Inge:
    Lieve Petra, Ydie en Saar,

wat hebben jullie al veel gezien en gedaan, gaaf. Geniet ervan het is een prachtig land.

X Inge
  2. Marian:
    22 juli 2013
    wat leuk om jullie verhalen te lezen, ieder met een eigen invalshoek! Alsof we op jullie schouder zitten en meereizen! wat een geweldig idee om op de fiets te gaan....veel plezier daar! lfs uit NL
  3. Kelly:
    22 juli 2013
    Klinkt goed dames! Het fietsen is leuk he. Ik ga jullie volgen via dit blog. Super leuk. Heel veel plezier!!!
    Groetjes kelly
  4. Ageeth:
    23 juli 2013
    Hoi, dat is nog eens leuk thuiskomen van een weekendje er tussen uit. Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen en de foto's te bekijken. Wat hebben jullie in die korte tijd al weer veel gezien! Geniet lekker en super veel plezier en ik reis met jullie mee hoor!
    XXX Aggie