Chaing Mai verkennen!

28 juli 2013 - Chiang Mai, Thailand

Zondag 28 juli 2013
Lekker geslapen en een prima ontbijt gehad met overheerlijke pannenkoeken.Saar mocht uitslapen!
Daarna zijn we met de tuktuk naar een markt gebracht, de Ton Lamyai markt.
Ik blijf dat toch heerlijk vinden, er is zoveel te zien, zoveel producten die je niet ken.We hebben daar wat spulletjes gekocht die in de tempels gebruikt worden, kaarsen, wierook etc voor thuis.
Op weg naar de oude stad hebben we ergens heerlijk geluncht.
Saar gebakken rijst met ei, Petra crispy pork met cashew noten en rijst (erg lekker) en ik rijst met green curry en crispy pork, het was erg heet,maar toch ook wel lekker.
Toen we in de oude stad aankwamen was het daar enorm druk, we waren op de sunday market beland.

We op zoek gegaan naar een van de Lila Thai Massage salons.

Die waren ons door verschillende mensen aangeraden om naar toe te gaan.Op de eerste plaats omdat de massage's erg goed zijn en op de tweede plaats omdat deze salons zijn opgezet om vrouwen een baan te geven als ze uit de gevangenis komen.Ze worden in de gevangenis al opgeleid,je kunt Zelfs daar een massage krijgen.

Het was heel bijzonder!alles was super geregeld en netjes.Saar kreeg een voetenmassage van een uur en wij een twee uur durende gecombineerde massage,van hoofd,handen,rug etc,tja wat eigenlijk niet.We kregen zelfs speciale kleren aan.
Ik vond het regelmatig lekker maar vaak ook spannend,het is namelijk geen zachte massage.Ze doen veel met hun ellebogen,knieën,en ze zitten op je,hangen op je!Ik was soms best bang dat ze 1 bepaalde plek in mijn rug zouden raken die altijd enorm veel pijn doen,maar gelukkig gebeurde dat niet.Toch heb ik en Petra en ook de vrouwen om ons heen regelmatig even flink moeten kreunen omdat het echt niet prettig voelde.
Het eindigde met bloedhete Thaise kruiden zakjes waarmee ons hele lijf werd aangeraakt .Soms was het  iets te heet.ik vond het wel lekker, Petra wat minder.
Ik vroeg me wel een paar keer af, wat zou de vrouw die mij masseerde gedaan hebben dat ze in de gevangenis had gezeten, ze zagen er allemaal heel lief uit.....!
Na twee uur zat het er op en was ik erg benieuwd hoe Saar het gehad had, een uur met een Thaise vrouw die waarschijnlijk geen Engels kon spreken.

Saar had het prima gehad,ze had het lekker gevonden!!!

Ik had via trip advisor een adres gevonden van een lekker Italiaans restaurant, maar door de enorme drukte konden we dat niet vinden en zijn we uiteindelijk maar ergens anders gaan eten en dat was ook goed.
Al met al weer een leuke, drukke ontspannen maar ook vermoeiende dag.
Lekker naar bed!
Groetjes Ydie

1. Kelly:
    29 juli 2013
    Oh chiang mai! Ik vond het echt geweldig daar. Een hele fijne stad. Geniet er van!

Groetjes Kelly
  2. Muriel:
    29 juli 2013
    He ydje, saar en petra !

dat klinkt goed en ziet er prachtig uit !! Fijn dat jullie genieten .
    Veel plezier nog . Veel liefs van muriel
  3. Toos:
    30 juli 2013
    wat een grappig massageverhaal : ) en dat eten van jou IJdie, ik werd al eng van de aanblik,HOT! Heerlijk om mee te lezen en te kijken dank jullie!