Aangekomen in het noorden van Thailand.

27 juli 2013 - Chiang Mai, Thailand

Vanochtend ging de wekker weer vroeg, want om 08.00 uur moest het ontbijt  erin zitten
want dan zou de reis beginnen naar Bangkok om aldaar met een binnenlandse vlucht naar Chang Mai te vliegen.
Ruim 2,5 uur later waren we in Bangkok , waar de chauffeur van de minibus  ons afzette    op een centrale plek in Bangkok waar we per taxi  verder moesten reizen naar de luchthaven vanwaar we met asian air een binnenlandse vlucht hadden geboekt.
Als je dan in het vliegtuig zit en aan het stijgen bent en dus Bangkok onder me ziet  liggen dan  zie je pas hoe immens groot  Bangkok is. Dat moet ook wel want er wonen in Bangkok alleen al  17 miljoen mensen !!

De vlucht zelf duurde een uurtje en in Chang Mai met de taxi naar ons guesthouse.
Een welkom door Ron die samen met Daphne dit guesthouse runt.
Tassen uitpakken,een drankje op het terras enSarah lag al in het zwembad.
'S avonds ons toch laten verleiden om naar de zaterdag avondmarkt te gaan en daar hebben we geen spijt van gehad. Op de markt heerlijk gegeten, gekozen voor een heerlijk gerecht met garnalen en rijst. Het is iedere keer weer spannend , maar deThaise keuken  is super, is perfect, en och, vind je het een keer niet lekker, is overigens nog niet 1 keer voorgekomen, niets aan de hand, bestel je gewoon wat anders. Want met 3 personen eten,inclusief drinken voor € 7,00 waar hebben we het dan over !
Terug met de rode bus ( buurtbus) naar ons guesthouse , tenminste dat was de bedoeling, maar als je een chauffeur hebt die het adres niet kent dan zit je nog wel even in detaxi.
Gelukkig kwamen we in een andere rode bus gasten tegen van ons guesthouse die een chauffeur hadden die de weg wel kende, hup wij erachter aan. Moe maar voldaan lagen we in ons bed nog na te genieten maar vielen ook de ogen heel snel dicht. Was al met al een hele pittige dag in het mooie Chang Mai.

Petra