Eerste dag in Bangkok .

20 juli 2013 - Bangkok, Thailand

Zaterdag 19 juli
Lieve mensen,
Eindelijk na een week van alles verzameld te hebben kon gisteren de reistas dicht en werden we door Inge naar Schiphol gebracht. We hebben er zin in.
Erg grappig om bij het inchecken een collega tegen te komen die met haar gezin ook een rondreis ging maken.De wereld is klein!
Via Parijs  naar Bangkok.De reis verliep voorspoedig.
Toch voel je je wel erg brak als je aankomt.Eerst lekker gedoucht en daarna rondgelopen in de buurt, al mooie leuke dingen gezien, tempel "Wat baron Niwet" .
De vermoeidheid kwam al vrij snel terug en nu liggen Saar en Petra te slapen.Vanavond naar de beroemde Khao San Road.

Bangkok kent de langste plaatsnaam ter wereld:

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayutthaya Mahadilokphop Noppharat Ratchathani Burirom Udom Ratchaniwet Maha Sathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathatthiya Witsanumum Prasit.

of vertaald:

Grote stad der engelen en onsterfelijken, opperste schatkamer van godsgeschenk de smaragdgroene Boeddha, onneembare stad van het koninkrijk Ayutthaya, grootse hoofdstad van de wereld begiftigd met de negen kostbare edelstenen, blije stad van koninklijke domeinen en huizen en het voortreffelijke koninklijk paleis gelijk het hemelse verblijf van gereïncarneerde geesten, stad gegeven door Indra en gebouwd door Vishnukarn.

Khao San Road.
Lekker gegeten op straat, noedels met kip (1,20 euro)en voor mij met zeevruchten.Saar heeft loempia's gegeten.
Later kwamen we erachter dat we nog maar op een zijstraat zaten , de echte Khao San Road was heel erg druk en met enorm veel lawaai.
Wij hebben onze voeten laten masseren  (heerlijk) en Saar speelde een spelletje op de iPod (zien we heel regelmatig).
Rustig terug gelopen en vroeg naar bed!